Klachtenregeling

Overal waar gewerkt wordt, kunnen dingen minder goed of fout gaan. Als jij ergens niet tevreden over bent, dan horen we dat graag. Want dan kunnen we er iets aan doen.

Wanneer kan je een klacht indienen? Ben je niet tevreden over:

  • hoe de medewerker met je omgaat;
  • hoe er beslissingen worden genomen;
  • informatie die je (niet) krijgt, of;
  • als je je niet fatsoenlijk behandeld voelt.

Dan mag je daarover klagen. Vaak kan een gesprek al helpen. Bespreek jouw onvrede daarom eerst met een medewerker. Wil je dit niet of vind je dit moeilijk? Komt er geen oplossing? Of ben je niet tevreden met de oplossing? Dan kun je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris. Ook (ex-) partners, kinderen of familieleden kunnen een klacht indienen. Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden.

Hoe dien je een klacht in? Je kunt jouw klacht op de volgende manieren indienen:

  • het klachtenformulier invullen;
  • per mail naar klacht@asn-care.nl;
  • per post naar: ASN Care, t.a.v. de Klachtenfunctionaris
  • via je gemeente (kijk hiervoor op de website van je gemeente; sommige gemeentes willen dat je eerst de klacht bij ASN Care indient).

In je mail of brief schrijf je:

  • de datum;
  • je naam, adres, telefoonnummer en je e-mailadres;
  • of je cliënt bent, partner van een cliënt, particulier of professional;
  • waar de klacht over gaat;
  • en de locatie van ASN Care

Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden.

Alle cliënten van ASN Care (ook ambulant én kinderen) kunnen bij het indienen van een klacht hulp vragen aan de cliëntvertrouwenspersoon. Alle cliënten van Veilig Thuis (óók kinderen) kunnen hulp vragen aan de vertrouwenspersoon van Jeugdstem (zie ook www.jeugdstem.nl).

Ook hieraan zijn geen kosten verbonden.

Wat doet ASN Care met je klacht? Wij nemen je klacht altijd serieus. Als je een klacht indient, neemt de klachtenfunctionaris binnen 5 werkdagen contact met je op. De klachtenfunctionaris probeert zo snel mogelijk met je tot een oplossing te komen door de klacht met jou en de medewerker te bespreken, liefst in een persoonlijk gesprek. Ook kan je een schriftelijke reactie op je klacht krijgen.

Met je klacht help je ASN Care om de hulp te verbeteren. We noteren je klacht en gaan daarbij zorgvuldig om met je gegevens om je privacy te beschermen. Het klachtdossier wordt vijf jaar bewaard. Daarna wordt dit vernietigd, tenzij er belangrijke redenen zijn om het langer te bewaren. Meer informatie over het bewaren van je gegevens en je rechten, kan je vinden in de Privacyverklaring.

Wil je het klachtdossier lezen of een kopie ontvangen, dan kan dat. Dit kan je opvragen via klacht@asn-care.nl.

Niet opgelost? Als het niet gelukt is met jou een oplossing te vinden, kan je je klacht indienen bij de externe klachtencommissie POA: www.klachtencommissiepoa.nl. Je mag ook gelijk naar de externe klachtencommissie, maar probeer eerst samen met ons tot een oplossing te komen. De (cliënt)vertrouwenspersoon kan je helpen met je klacht bij de externe klachtencommissie.

Downloaden klachtenregeling Je kunt hier de klachtenregeling downloaden.

Binnenkort online